Utmanar internationellt: Sju byråer bildar nytt nordiskt reklamnätverk
Det nybildade byrånätverket NOA (The North Alliance) köper samtliga aktier i sju svenska, norska och danska reklam- och kommunikationsbyråer. Finska riskkapitalbolaget Capman står bakom affären som man säger skapar det första nordiska nätverket med en ambition att konkurera med de stora multinationella aktörerna.
De reklam- och kommunikationsbyråer som initialt ingår i Noa är svenska Åkestam Holst, Great Works, Designbyrån Bold, Promenad och Knock samt danska &Co och norska design och it-bolaget Making Waves.
Alla byråer behåller sina namn, identitet och ledning. Totalt får man 450 medarbetare och en omsättning runt 500 miljoner kronor.
I dagsläget finns kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, New York och Krakow.
Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)