Intersport lanserar ”SM i merchandise”
Intersport lanserar ett nytt försäljningskoncept som de kallar ”SM i merchandise”. Konceptet går ut på att fans till svenska elithockeylag ska tävla om vem som kan köpa mest merchandise på kortast tid.
I ett pressmeddelande skriver de att:
Matcher och serier ställs in och många idrottsföreningar har det minst sagt tufft. Intersport har med det i åtanke dragit ihop vårens alternativa kamp för supportrarna i SDHL och SHL; SM i merchandise. En chans för alla supportar där ute att fortsätta kampen mot rivalerna och visa sitt stöd till föreningen.
– Hela hockey-Sverige lider av det uteblivna slutspelet. Det vill vi på Intersport tillsammans med våra samarbetsföreningar göra något åt. Vi vill att detta ska ses som en kul aktivitet som sporrar föreningsmedlemmarna! Köpa supporterprylar och följa kampen lagen emellan i en livetabell som kontinuerligt uppdateras, säger Lars Larsson, Head of team på Intersport.
Livetabell och extra kickback till föreningarna
Vem som köpt mest merchandise ska kunna följas via en livetabell och målet är att ”SM i merchandise ska ge supportrarna en motsvarighet till slutspelet och kunna fightas mot de andra lagen fast på ett annat sätt.”
Intersport kommer även höja sin kickback till föreningarna i och med SM i merchandise, mer om konceptet kan du läsa här.