Elmia byter logotyp – lätta vågor och milda färger
Den nya logotypens färg och form ska anspela på Elmias historia och framtid, inte minst framtidens fokus på grön teknologi.
– Elmia är ett starkt varumärke som mötesplats för innovationer, affärsutveckling och upplevelser. Komponenter av ”Green Tech” – innovationer som verkar för att vända den negativa inverkan mänskligheten har på klimat och miljö – finns i alla Elmias fackmässor, säger Lotta Frenssen, vd för Elmia, i ett pressmeddelande.
Sverige blir allt mer miljövänligt och Elmia är inget undantag, under året har de bland annat ingått ett partnerskap med FC Gruppen för att kunna erbjuda småländsk och närproducerad mat och dryck. Samt inlett ett samarbete med JKPG Fast för att utveckla sin fastigheter och slutligen har de börjat planera för att uppdatera sin webbplats.
– Vi arbetar ständigt med förbättringar för att fortsätta locka besökare och vara en attraktiv mötesplats med affärer och upplevelser i symbios. Det i sig skapar den utveckling som är så viktig för Jönköping, regionen och hela Sverige, avslutar Lotta Frenssen.