Branschkoll goes PSI
Då var det dags att besöka kronjuvelen av de europeiska produktmedia-mässorna, PSI. Och vid vilket tillfälle vi väljer att göra det – 60-års jubileum, ”tumultet” kring att mässan numera är öppen för slutkund alla tre dagar. Och så det här konceptet av tre mässor (PSI, Promotex och Viscom), fast det är egentligen en mässa fast ändå olika, vi har inte riktigt förstått men vi blir säkert klokare när vi kommer dit.
Vi åker dit för att:
- Leverera lite oberoende bevakning
- Vi tycker det är spännande att vara med första gången mässan är öppen för slutkund alla tre dagar
- PSI hörde av sig och frågade om det inte var dags att Sveriges enda renodlade branschtidning för världens bästa bransch att svänga förbi
- Berätta för resten av Europa om alla duktiga företag det finns i Sverige som de kan lära sig av och inspireras av (eller nåt)
- Hålla koll på trender så att vi kan fortsätta utvecklas och leverera relevant innehåll för våra läsare
- Och såklart skriva reportage från stormens öga!
Så om du är där och vill bjuda på en kaffe, gör det! Om du ser en man i glasögon, som är dum nog, att bära ylletröja i en mässhall med 20.000 besökare så är det säkerligen jag. Och om du tänkt åka dit, hör av dig vetja och berätta vad du förväntar dig av mässan. Och om du inte tänkt åka dit, hör definitivt av dig och berätta varför du står över, du hittar mig som vanligt på david@branschkoll.se. Det här ska bli spännande!
/David