Åkestam Holst tar över marknadsföringen för 7-Eleven – inleder med produktmedia-kampanj
Åkestam Holst tog nyligen över marknadsföringen för 7-Eleven. De har under lång tid haft uppdraget för Pressbyrån som ägs av samma bolag, Reitan Convenience. Byråns första kampanj blir Saffranseffekten med ”The Ugly Christmas Sweater with the Sweet deal” i spetsen. Det är en jultröja som sägs reagera på hur svenskarna mår i realtid och kommer med ett erbjudande när stämningen behövs höjas.
Genom att analysera väderdata, trafikinformation och sociala medier gör man en mätning av hur svenskarna mår i realtid i olika delar av Stockholm, Göteborg och Malmö. Om det allmänna måendet uppfattas sjunka under en viss nivå så lyser tröjan upp och erbjuder två lussekatter till priset av en, eftersom saffran sägs höja serotonin-nivåerna och således kan få svensken lite gladare.
Mer om kampanjen kan du se i videon nedan eller läsa om här.